ورود
ثبت نام
تعداد بازدید: ٨٧٦٠٧٣
یحیی آل‌ اسحاق

Notice: Undefined variable: idgroupmahbob in /home/mahbobtarin/public_html/mobile_showmahbob.php on line 57
امتیاز:

Notice: Undefined variable: idgroupmahbob in /home/mahbobtarin/public_html/mobile_showmahbob.php on line 73
یحیی آل‌اسحاق رئیس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن تهران و از شخصیت‌های اصلی هیئت مؤتلفه بوده است که از عضویت در این حزب استعفا داده و از سال ۱۳۸۰ در نشست های آن شرکت نمی کند.

زندگی سیاسی

او که سابقه‌ای ۳۰ ساله در مدیریت اقتصاد ایران دارد، درسال ۱۳۶۰ با تصدی مدیریت مرکز تهیه و توزیع منسوجات به دولت پیوست و به عنوان معاون حبیب الله عسگراولادی در وزارت بازرگانی مشغول به فعالیت شد. او پس از آن در وزارت دفاع و وزارت صنایع و معادن نیز به عنوان معاون وزیر به کار مشغول شد.

آقای هاشمی رفسنجانی او را به عنوان وزیر بازرگانی دولت خود برگزید و او در فاصله سال های ۱۳۷۲ تا ۱۳۷۶ که سید محمد خاتمی به عنوان رئیس جمهور ایران برگزیده شد، وزیر بازرگانی دولت ششم بود.

یحیی آل‌اسحاق که زاده پدری روحانی و انقلابی است، از چهره‌های مدافع اقتصاد آزاد به شمار می‌رود که در طول سال‌های گذشته به دلیل اهتمام به عقاید اقتصاد بازار، به یکی از چهره‌های شاخص طرفدار بخش خصوصی بدل گشته است.

یحیی آل اسحاق دوبار در سال های ۱۳۸۵ و ۱۳۸۹ در انتخابات اتاق های بازرگانی شرکت کرد و موفق شد به عنوان نماینده بخش خصوصی وارد اتاق بازرگانی و صنایع و معادن تهران شود.

در تاریخ 2 اسفند ماه 91 حزب موتلفه اسلامی «یحیی آل‌اسحاق» را به عنوان کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری 92 این حزب معرفی کرد.

تحصیلات

۱. لیسانس بازرگانی
۲. فوق لیسانس مدیریت صنعتی
۳. دکترای مدیریت استراتژیک


سوابق کاری

مدیرعامل و رئیس هیات مدیره مرکز تهیه و توزیع منسوجات
معاون وزیر بازرگانی در امر خرید
نائب رئیس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران
معاون وزیر صنایع در امور اقتصادی و بین‌الملل
معاون بازرگانی سازمان صنایع دفاع
وزیر بازرگانی (۱۳۷۲-۱۳۷۶)
عضو هیات امناء دانشگاههای شرق کشور
رئیس انجمن علمی بازرگانی کشور
عضو هیات امناء بنیاد مستضعفان
قائم مقام بنیاد مستضعفان و رئیس هیات مدیره سازمانهای: (عمران-سیاحتی-اموال و املاک-صنایع) و رئیس هیات مدیره سیمان تهران
رئیس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن تهران
گفتنی است؛ از آل اسحاق به عنوان نامزد مورد حمایت حزب موتلفه اسلامی یاد می شود.

حمیدرضا ترقی عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی پیش از این خبر داده بود که این حزب آل اسحاق را به عنوان کاندیدای نهایی خود به جبهه پیروان خط امام و رهبری پیشنهاد کرده تا در کنار باهنر و متکی به جامعتین و ائتلاف 2+1 معرفی شوند.

حمیدرضا ترقی گفته بود حزب موتلفه اسلامی با توجه به نظر سنجی های صورت گرفته از مردم، یحیی آل اسحاق وزیر بازرگانی دولت های پیشین را به عنوان گزینه خود به جبهه پیروان خط امام و رهبری پیشنهاد کرده است.

وی در تشریح معیارهای انتخاب آل اسحاق نیز اظهارداشت: با توجه اولویت های اقتصادی در مشکلات مردم، حزب موتلفه آل اسحاق را به عنوان چهره شاخص اقتصادی به عنوان کاندیدا برگزیده است.



توجه: از آنجا که درج مطالب در سایت "محبوبترین‌ها" برای همه کاربران آزاد می باشد، از همه کاربران محترم تقامندیم؛ در صورت مشاهده مطلبی خلاف واقع، غیرقانونی و یا منافی فرهنگ و اخلاق ایرانی و اسلامی در هر یک از پروفایل‌ها، از طریق بخش "تماس با ما" سایت مدیریت سایت را در جریان بگذارید.
 روابط عمومی سایت محبوبترین‌ها
Share



صفحه اصلی | ارتباط با ما | درباره ما | خبرنامه | جستجو | نقشه سایت | RSS
محبوبترین‌های سیاسی | محبوبترین‌های ورزشی | محبوبترین‌های هنری | محبوبترین‌های اقتصادی | محبوبترین‌های دانش | محبوبترین‌های اندیشه | محبوبترین‌های فرهنگ و ادب | محبوبترین‌های ارتباطات | محبوبترین‌های تاریخ و جامعه | محبوبترین‌های بهداشت
Notice: Undefined variable: linktop1 in /home/mahbobtarin/public_html/mobile_bottom.php on line 24

یحیی آل‌ اسحاق

محبوبترین‌ها,مشاهیر ایران,بیوگرافی نخبگان,جدیدترین اخبار,محبوبترین‌چهره‌ها,محبوبترین‌های سیاسی,محبوبترین‌های ورزشی,محبوبترین‌های هنری,محبوبترین‌های اقتصادی,محبوبترین‌های پزشکی,محبوبترین‌های فرهنگی,محبوبترین‌های دین و اندیشه,محبوبترین‌های رسانه و ارتباطات,محبوبترین‌های علم و دانش,محبوبترین‌های تاریخ و جامعه,